VEO -kameran varaaminen

  1. Katso kameroiden #1 ja #2 varauskalenterista vapaa aika. Kalenterit: VEO #1 ja VEO #2
  2. Ilmoita varauksesta joukkuevastaavien Whatsup-ryhmässä viim. viikko ennen tarvetta. Ilmoita päivä ja kellonaika varaukselle (huomioi vieraspelien matka-aika). Varaus päivitetään varauskalentereihin. Päällekkäisissä varauksissa priorisoidaan esim. joukkueen käyttöasteen mukaan.
  3. Sovi nouto Kempeleareenalta tai suoraan edellisen käyttäjän kanssa Whatsup-ryhmässä.

Käyttöohjeet

  1. Lataa mobiililaitteeseesi Veo Camera App Play-kaupasta tai App Storesta
  2. Varmista, että kamera on ladattu ja päällä.
  3. Aseta kamera kamerajalkaan, joka tulee sijoittaa keskiviivan tasalle muutama metrin etäisyydelle sivurajasta.
  4. Nosta kamera kuvauskorkeuteen turvallisuus huomioiden, siten että kameran kärki, jonka sivuilla linssit ovat osoittaa keskiviivan suuntaisesti. Käytä painopussia varmistamaan, että kamerajalka pysyy pystyssä.
  5. Kirjaudu tunnuksillasi Veo Camera App-sovelluksessa.
    1. Veo sivuilla joukkue-Admin voi Editor-tunnuksia myös muille, jotka käyttävät Veo kameraa.
    2. Joukkue Admin-tunnukset myöntää seura
  6. Valitse Add camera ja sovelluksen löytämä käytössäsi oleva kamera (sarjanumeron perusteella).
  7. Varmista, että Wifi ja Bluetooth on puhelimessasi käytössä ja valitse Connect


LIVE+TALLENNUS

  1. Valitse Go Live (striimi+tallennus) tai Record (pelkkä tallennus).
  2. Määritä pelaavat joukkueet ja kentän koko
    1. Mikäli sovellus ei tunnista kenttää, sovellus pyytää tarkennuksia esim. kentän koko ja kulmat.
  3. Pyyhkäisemällä aloitat striimin/tallennuksen. Odota hetki, että aika lähtee etenemään.
    1. On hyvä varmistaa, että striimi näkyy Veo Live -sovelluksessa. Viive on noin 1 min ennen kuin striimi tulee Veo Live -sovelluksessa seurattavaksi.
  4. Lopeta tallennus ottelun päätyttyä valitsemalla Stop recording.
  5. Nimeä tallennus (tämä tärkeä, jotta tallenteet automaattinen lataaminen pilvipalveluun lähtee todennäköisemmin käyntiin)
  6. Sammuta kamera.

TOIMENPITEET KÄYTÖN JÄLKEEN

  1. Vie kamera Kempeleareenan varastoon sammutettuna, ellei seuraavan käyttäjän kanssa ole sovittu muista järjestelyistä. Seura huolehtii tallenteiden uploadin ja akun latauksen arkipäivisin. Viikonloppuisin akun lataus on käyttäjien vastuulla.
    1. Kotona pystyt uploadaamaan tallenteet kytkemällä kamera langattomaan verkkoon. Valitse Veo Camera app:ssa Settings ja Connection. Voit käyttää myös puhelimen jaettua verkkoa.
    2. Kamera alkaa pienellä viiveellä lataamaan tallenteita pilvipalveluun (2 vasemmanpuoleisinta valoa vilkkuvat yhtäaikaa)
      1. Voit varmistaa tämän ottamalla Veo Camera -appilla yhteyden kameraan.
      2. Valitse Library ja On camera
      3. Jos videoita ei ole asetettu Upload-tilaan, valitse videon kohdalta valikko ja valitset Upload
      4. Samalla poista alle 10 min tallenteet, jotka ovat hyödyttömiä
  2. Kun on latautunut palveluun ja se analysoidaan. Saat ilmoituksen, kun tämä on tehty, jos olet ilmoitukset tilannut. Mene app.veo.co-palveluun ja valitse tallenteille joukkue, jos sitä ei ole määritetty.
  3. Käy läpi Highlight-kohdat, jotka syntyvät automaattisesti puoliaikojen alusta ja lopusta sekä maaleista. Valitse Save, jos klippi on muodostunut oikein. Valitse Remove, jos klippi on virheellinen (esim. virheellisesti maaliksi merkattu kohta).
  4. Video näkyy kaikille joukkueen rekisteröityneille jäsenille. Videon julkisuus asetuksia voi muuttaa Public/Private. Public-asetuksella videon voi jakaa vastustajalle ja vanhemmille.

KAMEROIDEN LATAUS JA MUUT HUOMIOT

  • Jotta kamerat ovat käyttövalmiita, niissä on oltava riittävä akun varaustaso.
  • Arkipäivisin seura huolehtii tallenteiden uploadit ja akun latauksen.
  • Viikonloppuisin käyttävät joukkueet, jotka sopivat keskenään tarvittavista järjeslyistä.
    • Kun kamera lataa tallenteita (2 vasemmanpuoleisinta valoa vilkkuvat yhtäaikaa), kameran on oltava päällä ja latauksessa (3 oikeanpuoleisinta valoa palaa/vilkkuu lataustason mukaan)
    • Jos kamera ei lataa tallenteita, tarkasta tila (TOIMENPITEET KÄYTÖN JÄLKEEN kohta 1b)
    • Kun kamera on ladannut kaikki tallenteet pilvipalveluun, voit sammuttaa kameran. Lataa kameraa kotioloissa riittävällä valvollanna. Kameraa ei kannata jättää valvomatta yöksi päälle ja lataukseen.
  • KAMERAJALKA kasataan vetämällä alempi tukirengas ALAS. Näin yksikään kamerajalkan tukijalka ei jää sojottamaan.

Veo Liven seuraaminen

  1. Lataa mobiililaitteeseesi Veo Live Play-kaupasta tai App Storesta
  2. Kirjaudu. Luo tarvittaessa tunnukset, ellei niitä ole Ajax-joukkueen jäsenenä.
  3. Etsi Ajax ja valitse "Follow"
  4. Näin saat tiedon Ajaxin kaikista Veo Live-lähetyksistä.
  5. Veo Live-lähetyksen linkin voi myös jakaa.

Ongelmatilanteet

Yleinen ongelma on, ettei sovellus yhdistä kameraan. Ratkaisut:

  • Varmista, että puhelimen wifi ja bluetooth ovat päällä.
  • Kameran/puhelimen/sovelluksen sulkeminen ja uudelleen käynnistäminen yleensä auttaa.
  • Huolehdi, että kameran käyttäjällä on joukkueen ylläpitäjän oikeudet.
  • Päivitysten jälkeisesti ongelmat usein ratkeavat ulos- ja uudelleen kirjautumisella.

Jos Veo Live ei seuraa palloa. Ratkaisu:

  • Päätä live-lähetys ja käynnistä live-lähetys uudestaan.

Tallennukset eivät lähde aina latautumaan. Ratkaisu:

  • Tarkista Veo cam ohjelmalla, että pelillä on nimi. Jos ei ole käytä Rename.
  • Jos tallennus ei lähde latautumaan, Tarkista TOIMENPITEET KÄYTÖN JÄLKEEN kohdan 3 mukaisesti

Veo 2 camera support (FAQ and Troubleshooting): https://support.veo.co/hc/en-us/sections/442920680...

Ajax-Sarkkiranta ry

Y-tunnus: 2121373-4

Kurikkahaantie 7, 90440 Kempele

p. 050 3219980

toimisto(at)ajaxsarkkiranta.fi


- REILU PELI, REILU KAVERI -